Veel gestelde vragen
Algemeen
-
Q Wie is Zelfie? A Zelfie is onze mascotte en hét gezicht van Installatietechniek Totaal BV. U zult in Zelfie dezelfde enthousiasme, klantvriendelijkheid, oprechtheid en professionaliteit herkennen waar wij als CVtotaal voor staan.
Omdat u bij ons voor al uw Doe-het-zelf materialen mbt uw (woning)verbouw terecht kunt, is Zelfie een kameleon. Immers, een kameleon past zich aan zijn omgeving aan. Waar wij in het verleden enkel installatiewerkzaamheden verrichtten, veranderen wij ook met onze klanten mee: er is steeds meer vraag en behoefte aan het leveren van losse installatiematerialen, zonder dat er ook behoefte is aan de installatie hiervan. Dit heeft ons er toe doen besluiten om onze klanten ook te voorzien van A-merk installatiematerialen, tegen internetprijzen. Kortom, net als Zelfie de kameleon passen wij ons aan onze omgeving (klanten) aan. Zodoende kunt u op onze DHZtotaal websites terecht voor al uw materialen op het gebied van verwarming, elektra, sanitair, riolering en ventilatie.
Q Wie is ELEKTRAtotaal? A We zijn een bedrijf dat gericht is op het leveren van installatie techniek producten Elektratotaal is een onderdeel van Installatietechniek Totaal BV te Stiens een allround installatiebedrijf dat al bijna 30 jaar in de omgeving van Leeuwarden zijn werk doet.
Bij ons kunt u zowel terecht als zelfstandig installateur of als particulier, voor alle installatie onderdelen of voor complete installatie pakketten. Dit alles tegen bodemprijzen en levering door geheel Nederland.
Mocht uw vraag niet voorkomen in onderstaande lijst of is uw vraag niet of onvoldoende beantwoord, dan kunt u ons bereiken op tel: 0518-411659 (bereikbaar op werkdagen ma t/m vr tussen 8:30 - 17:00 uur) of stuur uw vraag naar info@elektratotaal.nl. Bestellingen
-
Q Hoe kan ik een bestelling plaatsen? A Voor uitleg hoe u een bestelling op cvtotaal.nl kunt plaatsen bekijkt u onderstaande video of klikt u hier.
Q Wanneer ontvang ik mijn bestelling? A Direct na uw bestelling, ontvangt u een bevestigingsmail. Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode iDeal, Paypal, Creditcard of Afterpay (mits geaccepteerd), ontvangt u ook hiervan een bevestigingsmail. Wanneer de door u bestelde producten voorradig zijn, zal de order op de door u geselecteerde werkdag afgeleverd worden. Indien de datum reeds gepasseerd is, zal het product waarschijnlijk niet voorradig zijn. In dat geval zou u hierover eveneens per email bericht moeten hebben ontvangen. Indien dit niet het geval is, adviseren wij u om telefonisch, per email of per social media contact met ons op te nemen. Q Waar blijft mijn bestelling? A Wanneer u met iDeal, Paypal of creditcard heeft betaald, zou u automatisch of anders uiterlijk binnen 1 werkdag (op vrijdagavond besteld en betaald, betekend uiterlijk op maandag bericht) een email moeten ontvangen. Wanneer u een bankoverschrijving heeft gedaan, zult u normaliter hiervan binnen 2 werkdagen een bevestigingsmail ontvangen. Indien dit niet het geval is, adviseren wij u om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan samen met u de status controleren. Betalingen
-
Q Is mijn (iDeal)betaling wel goed gegaan? A Wanneer uw computer vastliep tijdens het betaalproces, zult u waarschijnlijk aan het einde hiervan ook geen bevestigingsmail of bericht hebben ontvangen, dat de betaling is gelukt. In dit geval zal de order automatisch geannuleerd worden en kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. U hoeft niet bezorgt te zijn dat de order dubbel geleverd en/ of gefactureerd wordt. Mocht u hier wel over twijfelen, dan kunt u hierover contact met ons opnemen en zullen wij samen met u de status controleren. Q Ik heb betaald, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Waar blijft mijn bestelling? A Wanneer u met iDeal, Paypal of creditcard heeft betaald, zou u automatisch of anders uiterlijk binnen 1 werkdag (op vrijdagavond besteld en betaald, betekend uiterlijk op maandag bericht) een email moeten ontvangen. Wanneer u een bankoverschrijving heeft gedaan, zult u normaliter hiervan binnen 2 werkdagen een bevestigingsmail ontvangen. Indien dit niet het geval is, adviseren wij u om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan samen met u de status controleren. Q Welke betaalmogelijkheden biedt Elektratotaal? A Elektratotaaltotaal biedt u de volgende betaalmogelijkheden:
• iDeal betaling: Snel en vertrouwd betalen middels uw eigen bank. Wanneer u de bestelling op werkdagen voor 16:30 uur met deze methode voltrekt, kunnen de producten binnen 24 uur bij u geleverd (tijdens werkdagen). De producten dienen dan wel voorradig te zijn en ook dient u in dit geval te kiezen voor de snelste verzendmethode/ afleverdatum. Wanneer een product onverhoopt niet binnen 24 uur leverbaar is, zullen wij u hierover berichten. U heeft dan het recht om de order kosteloos te annuleren.
• Bankoverschrijving: Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een factuur in uw mailbox. Na ontvangst van uw betaling zullen wij zsm uw order gereed maken voor verzending. Wanneer u kiest voor deze betaalopties, bedraagt de gemiddelde levertijd 2-4 werkdagen (afhankelijk van de snelheid van uw betaling en uw bank).
• Digitale acceptgiro via AfterPay: AfterPay voert voor cvtotaal.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij cvtotaal.nl betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 600 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 800. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website. U betaald € 2,50 kosten over uw bestelling met acceptgiro.
• Paypal: U betaalt via creditcard, bankoverschrijving of PayPal-tegoed dmv uw eigen PayPal-rekening.
• Creditcard: Met de Creditcard betaalt u als klant achteraf via de Creditcardmaatschappij.
• Contant: Wanneer u een product wenst af te halen uit het magazijn van Elektratotaaltotaal, kunt u contant betalen.
• Rembours: U kunt ook kiezen voor de optie Rembours. U kunt in dit geval direct bij levering afrekenen per pin of contant bij de chauffeur. Let wel op de kosten, deze bedragen € 49,-, dit omdat wij én de order moeten overladen naar een andere transporteur (extern) en deze extra kosten/ handelingen heeft door het door u betaalde bedrag weer aan ons over te maken.
Ter aanvulling: Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht en producten retourneert, komt de financiering ook te vervallen.De genoemde prijzen op de website elektratotaal.nl zijn inclusief BTW.
Leveringen
-
Q Hoe wordt mijn bestelling geleverd? A • Grotere producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij uw afleveradres afgeleverd.
• Kleinere producten worden door PostNL op uw afleveradres afgeleverd.
• De bestelling kan geleverd worden tussen 07:00 uur en 17:00 uuro Wanneer u niet thuis bent kunt u een briefje op de deur plakken met instructies voor de chauffeur ((bijv. bij buren leveren, in tuinhuisje afleveren))
• Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat het door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.
• Leveringen worden aangeboden tot uiterlijk aan de deur, op de begane grond: u bent er zelf verantwoordelijk voor om, indien gewenst, de producten naar een hoger gelegen verdieping te brengen
• Wanneer wij de producten versturen dient u vooraf te betalen
• Wanneer u het product afhaalt kunt u contant of per pin betalen
• Bij ketelmontage op locatie kunt u contant of per pin betalen.Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u een voorkeursdag voor levering doorgeven. Wij leveren enkel op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 7:00 tot 17:00 uur. Het is niet mogelijk om een tijdstip vooraf aan te geven. U kunt zodoende niet bij de voorkeursdag levering ook nog een gewenst tijdstip doorgeven. Uiteraard bieden wij u ook de mogelijkheid om een ander afleveradres door te geven. U kunt er zodoende voor kiezen om het pakket op uw werk te laten afleveren.
Q Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? A Direct na uw bestelling, ontvangt u een bevestigingsmail. Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode iDeal, Paypal, Creditcard of Afterpay (mits geaccepteerd), ontvangt u ook hiervan een bevestigingsmail. Wanneer de door u bestelde producten voorradig zijn, zal de order op de door u geselecteerde werkdag afgeleverd worden. Indien de datum reeds gepasseerd is, zal het product waarschijnlijk niet voorradig zijn. In dat geval zou u hierover eveneens per email bericht moeten hebben ontvangen. Indien dit niet het geval is, adviseren wij u om telefonisch, per email of per social media contact met ons op te nemen. Q Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt? A Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u kiezen voor levering of afhalen. Wanneer u ervoor kiest om de order zonder verzendkosten (gratis verzending) af te laten leveren, dient u verplicht een afleverdatum te selecteren. Mits voorradig, zal de order op deze gewenste afleverdatum bij u bezorgt worden. Wanneer u kiest voor de spoedzending, zal de order, mits voorradig, op de eerstvolgende werkdag bij u worden afgeleverd (op vrijdagavond betekend dit levering op dinsdag). Wanneer u ervoor kiest om de order af te halen, zullen wij hierover per mail contact met u opnemen. Q Wat zijn mijn rechten wanneer het verkeerde product is geleverd? A Voordat de order verzonden wordt, krijgt u een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij u vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. U dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer u het verkeerde product of een beschadigd product heeft ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met u, omruilen. We verzoeken u om schade binnen 10 dagen te melden na ontvangst van het product, wij verzoeken u ook om een verkeerd ontvangen product binnen dit termijn te melden. In dat geval kunnen wij dit namelijk ook nog opnemen met de transporteur.
De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden. Een periode van 2 maanden wordt nog als redelijk beschouwt. Het zou immers gek zijn als u dit dan nog ontdekt, terwijl wij u in de bevestigingsmail verzoeken om binnen 10 dagen na ontvangt de order te controleren.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen, u achteraf toch een ander product benodigd bent of dat u bij nader inzien een bepaald product niet benodigd bent. U kunt dan gebruik maken van uw herroepingsrecht. Voor meer informatie klikt u hier.
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons. Garanties
-
Q Wat is mijn (wettelijke) garantie? A Wanneer u een product bij ons aanschaft, geldt hiervoor de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan hetgeen u ervan mag verwachten. Wij als verkoper zijn verantwoordelijk: wanneer er zich binnen de garantietermijn een probleem voordoet (bijv. lekkage), kunt u zich tot ons wenden. Bij sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Dit doet niets af aan de wettelijke garantie Q Aansprakelijk bij gevolgschade? A Wanneer een product welke u bij ons heeft aangeschaft niet volgens behoren functioneert, dan zijn wij als verkoper aansprakelijk en moet een defect worden hersteld. In praktijk betekend dit veelal dat, bijvoorbeeld in het geval van een lekkende radiator, de radiator omgeruild zal moeten worden. Dit zijn de zogenaamde conformiteitregels, oftewel uw wettelijke garantie.
Wanneer de radiator blijkt te lekken en u heeft hierdoor schade aan bijv. uw vloer, is conform deze conformiteitregels CVtotaal aansprakelijk voor het gebrek zelf en dient de radiator dus vervangen te worden. Wanneer wij niet de radiator bij u hebben gemonteerd, betreft het hier dus een omruiling. De defecte radiator dient gereed te staan voor de chauffeur, zodat deze direct de nieuwe radiator kan afleveren en de beschadigde mee retour kan nemen. Maar voor de schade welke de radiator heeft veroorzaakt (in dit voorbeeld de vloer), kan CVtotaal niet worden aangesproken, maar de producent wel (art. 7:24 BW).
Er zijn wel eisen voordat er sprake is van productaansprakelijkheid. Zo moet er conform art 6:185 BW en 6:186BW sprake zijn van een zogenaamd veiligheidsgebrek. Dat houdt in dat het product niet de veiligheid biedt, die je zoals klant zou verwachten. Verder geldt voor materiële schade wel een ondergrens van € 500,-. (dit dient u te zien als een soort van eigen risico). CVtotaal zal uiteraard in het geval van deze productaansprakelijkheid meewerken aan uw ingediende klacht of schadeclaim, door u te helpen de producent (of haar gegevens) te vinden.
Om bovenstaande gegevens te verifiëren, klikt u voor de genoemde artikels op onderstaande links:
Artikel 7:24 BW
Artikel 6:185 BW
Artikel 6:186 BWQ Wat zijn mijn rechten wanneer het verkeerde product is geleverd? A Voordat de order verzonden wordt, krijgt u een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij u vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. U dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer u het verkeerde product of een beschadigd product heeft ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met u, omruilen. We verzoeken u om schade binnen 10 dagen te melden na ontvangst van het product, wij verzoeken u ook om een verkeerd ontvangen product binnen dit termijn te melden. In dat geval kunnen wij dit namelijk ook nog opnemen met de transporteur.
De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden. Een periode van 2 maanden wordt nog als redelijk beschouwt. Het zou immers gek zijn als u dit dan nog ontdekt, terwijl wij u in de bevestigingsmail verzoeken om binnen 10 dagen na ontvangt de order te controleren.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen, u achteraf toch een ander product benodigd bent of dat u bij nader inzien een bepaald product niet benodigd bent. U kunt dan gebruik maken van uw herroepingsrecht. Voor meer informatie klikt u hier.
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons. Retourneren
-
Q Wat zijn mijn rechten wanneer het verkeerde product is geleverd? A Voordat de order verzonden wordt, krijgt u een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij u vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. U dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer u het verkeerde product of een beschadigd product heeft ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met u, omruilen. We verzoeken u om schade binnen 10 dagen te melden na ontvangst van het product, wij verzoeken u ook om een verkeerd ontvangen product binnen dit termijn te melden. In dat geval kunnen wij dit namelijk ook nog opnemen met de transporteur.
De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden. Een periode van 2 maanden wordt nog als redelijk beschouwt. Het zou immers gek zijn als u dit dan nog ontdekt, terwijl wij u in de bevestigingsmail verzoeken om binnen 10 dagen na ontvangt de order te controleren.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen, u achteraf toch een ander product benodigd bent of dat u bij nader inzien een bepaald product niet benodigd bent. U kunt dan gebruik maken van uw herroepingsrecht. Voor meer informatie klikt u hier.
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons. Producten
-
Q Technische instructies/ handleidingen A Onderstaand treft u de diverse montage/ installatiehandleidingen van diverse merken/ modellen. Staat uw model of merk er niet tussen, neem dan contact met ons op.
Thermrad radiatoren klik hier;
Henrad/ stelrad radiatoren klik hier;
Brugman radiatoren klik hier;
Vasco radiatoren klik hier;
Jaga Tempo klik hier;
Jaga Strada klik hier;
Jaga Mini klik hier;Nefit ModuLine 300 thermostaten klik hier;
Nefit ModuLine 400 thermostaten klik hier;
Vaillant CalorMATIC 350 thermostaten klik hier;
Vaillant CalorMATIC 370 thermostaten klik hier;Inventum Modesto keuken boiler klik hier;
Daalderop Close in boiler klik hier.